تفاوت میان بازاریابی و هک رشد
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
تفاوت میان بازاریابی و هک رشد

تفاوت میان بازاریابی و هک رشد

تفاوت میان بازاریابی و هک رشد

در باور بسیاری از مردم این دیدگاه وجود دارد که تفاوت میان بازاریابی و هک رشد وجود ندارد. بیشتر آن ها فکر می کنند که هک رشد همان بازاریابی نوین می باشد اما این طور نیست. هک رشد و بازاریابی اشتراکاتی دارند اما در واقع هک رشد علم جدیدی در دنیای کسب و کار محسوب می شود. البته این به این معنا نیست که دیگر نیازی به بازاریابی سنتی نداریم. در دنیای کسب و کار امروز باید علاوه بر روش های قدیمی بازاریابی که هنوز کارآمد می باشند از روش های جدید نیز استفاده کنیم. در واقع هک رشد علمی است که مکمل بازاریابی محسوب می شود و هر دوی آن ها برای بقای کسب و کار لازم می باشند.

چه تفاوتی میان بازاریابی و هک رشد وجود دارد؟

به راستی چه تفاوتی میان بازاریابی و هک رشد وجود دارد؟

همان طور که پیش تر گفتیم میان بازاریابی و هک رشد با وجود اشتراکاتشان تفاوت وجود دارد. البته هدف هر دو جذب مشتری و پیشرفت در کسب و کار است. اما تفاوت میان بازاریابی و هک رشد در تمرکز زیاد هک رشد بر روی رشد است که موجب ایجاد راه کارهایی نوین می شود که با بازاریابی سنتی قابل قیاس نیست.

در استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا هک رشد و بازاریابی به نوعی با هم آمیخته شده اند و قابل تفکیک نمی باشند زیرا آن ها بیشتر برای باقی ماندن در بازار به هک رشد نیاز دارند. اما در کسب و کارهای بزرگتر می توان بازاریابی سنتی را از هک رشد جدا نمود. در هر صورت این دو روش به عنوان تکمیل کننده یکدیگر به کار می روند. درآخر باید گفت هدف نهایی هر دو روش یکی می باشد و آن رشد و توسعه کسب و کار و هدایت مشتریان در قیف بازاریابی است که هر کدام از آن ها از مسیر متفاوتی به این هدف خواهند رسید.

لزوم استفاده از هک رشد چیست؟

سرعت بسیار زیاد زندگی باعث شده است که کسب و کارهای زیادی شکل بگیرند و هر روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. تعداد زیاد رقبا باقی ماندن در بازار را سخت می کند. پس باید بتوان هر چه سریع تر در بازار رشد کرد و جایگاه را تثبیت کرد. از طرفی بسیاری از این کسب و کارها به صورت آن لاین و اینترنتی می باشند و مانند گذشته همه محصولات و خدمات فیزیکی نیست.

در اینجا بازاریابی سنتی به تنهایی به ما برای رسیدن به این هدف کمک نخواهد کرد. زیرا آن سرعت لازم برای رشد را به ما نمی دهد و خطر از بین رفتن کسب و کار را خواهد داشت. البته این بستگی به محدوده و وسعت کسب و کار نیز دارد. زیرا به طور مثال برای یک سوپر مارکت محلی نیازی به تبلیغات گسترده اینترنتی در سراسر کشور نیست.

هک رشد در اینجا به ما کمک خواهد کرد تا با ایجاد راه کارها و استراتژی های جدید که بسیاری از آن ها به صورت آن لاین انجام می شود به این رشد سریع تر برسیم. هک رشد به دلیل ماهیتی که دارد محدود به چند راه کار نیست و می توان برای بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده کرد. از همان سوپر مارکت محلی تا کسب و کارهایی که به طور گسترده تر فعالیت می کنند. این هنر هکر رشد است که برای هر فعالیتی بسته به هدف آن راه کارهای مناسب را پیدا کرده و به کار ببندد.

آیا می توان هک رشد را جایگزین بازاریابی سنتی کرد؟

آیا می توان هک رشد را جایگزین بازاریابی سنتی کرد؟

قبلا گفتیم که هک رشد و بازاریابی ستنی مکمل یکدیگر می باشند و نمی توان از هر کدام به تنهایی استفاده کرد. به خصوص برای استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا. تفاوت میان بازاریابی و هک رشد نباید باعث این تصور شود که می توان هر کدام را جایگزین دیگری کرد. بازاریابی سنتی همیشه جایگاه خود را خواهد داشت و البته باید گفت اساس و شالوده هر دو روش یکی است.

تنها مسیر رسیدن به این اهداف است که تفاوت دارد. هکر رشد تمام نکات بازاریابی را زیر نظر دارد اما بازاریاب تنها بر جنبه دیده شدن بهتر محصول و خدمات تکیه می کند. هکر رشد روش های مختلفی را آزمایش می کند تا به بهترین روش برای رسیدن به هدف برسد اما بازاریاب با تکیه بر یک روش همیشگی به ادامه کار می پردازد.

با آموزش هکر رشد باید مهارت های مختلفی را دارا باشد و در انتها هکر رشد باید بتواند تمام جنبه های بازار و استراتژی ها را مدیریت کند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که نمی توانید بازاریابی سنتی را کنار بگذارید زیرا بدون آن هک رشد نیز اتفاق نخواهد افتاد.

سخن پایانی

با وجود تفاوت میان بازاریابی و هک رشد استفاده از یک روش در کسب و کار صحیح به نظر نمی رسد. هک رشد تنها برای تجارت های نوپا نیست و تمام تجارت ها می توانند از آن برای رشد خود استفاده کنند. فقط در استارتاپ ها و کسب و کارهای قدیمی روش ها متفاوت خواهد بود. در استارتاپ ها بازاریابی با هک رشد آمیخته شده است ولی در تجارت های قدیمی که جا افتاده اند هک رشد موجب توسعه بیشتر آن ها می شود و فاصله آن ها را از رقبا بیشتر می کند. بنابراین عاقلانه به نظر می رسد که از بازاریابی سنتی و هک رشد در کنار هم استفاده شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

امتیاز

5/5 – (1 امتیاز)

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931