مزایای هک رشد استارتاپ
امروزه هک رشد یک مفهوم جدید در زمینه دیجیتال مارکتینگ می باشد، این مفهوم برای اولین بار توسط شخصی به نام Sean Ellis ابداع شد و او اولین کسی بود که به دنبال هک رشد بود و قابلیت ها و وظایفی که یک هکر باید داشته باشد را تعیین کرد. در ادامه ما قصد داریم شما را با هک رشد استارتاپ آشنا کنیم.
Sean Ellis در فضای رقابتی tech استارتاپ های Silicon Valley مشغول به کار بود. او در آن زمان مدیر بازرگانی استارتاپ Dropbox بود، این استارتاپ هم اکنون ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار دارد.
او در سال ۲۰۱۰ قصد داشت که بخش بازاریابی مورد نظر را گسترش دهد و تنها راه گسترش آن بخش و موفق شدن در آن زمینه پیدا کردن یک هکر بود و این گونه باید در دنیای دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم جدید را اضافه می کرد.
مزایای هک رشد
کسانی که در بازار یابی مشغول به کار هستند برای خود دو قانون دارند اول این که برای این که تبلیغات تاثیر گذارتر و بهتری داشته باشید باید پول بیشتری خرج کنید و دوم این که بازار بزرگتر، مشتری های بزرگتر و سود بیشتر را به دنبال دارد.
امروزه بسیاری از مشاغل اینترنتی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند، برای این که بتوانند به این قانون عمل کنند منابع لازم را ندارند. استارتاپ ها برای این که بتوانند مشتریان خود را افزایش دهند باید در مدت زمان کمی و با کمترین هزینه این کار را انجام دهند، در واقع این تنها راه موفقیت استارتاپ ها است.
هک رشد منبعی از تکنیک ها می باشد که هدف آن این است که یک استارتاپ بیشتر دیده شود و مشتریان را تشویق می کند تا از خدمات آن ها استفاده کنند، این تکنیک ها در زمان کمی و کمترین هزینه مورد استفاده قرار می گیرد.
هک رشد به استارتاپ ها کمک می کند تا بتوانند با برندهای بزرگ دنیا به رقابت بپردازند.
مزایای هک رشد استارتاپ ها
اگر به تعریف هک رشد توجه کنید متوجه خواهید شد که هک رشد مزایای زیادی برای استارتاپ ها به دنبال دارد. می توان گفت مهم ترین مزیتی که هک رشد برای استارتاپ ها دارد این است که با هزینه ی کمی مشتریان زیادی را برای شما جذب می کند.
و مزیت دیگر این است که این جذب مشتری را در مدت زمان کوتاهی برای استارتاپ ها انجام می دهد.
برای مثال به نحوه کار و شروع فعالیت اسنپ توجه کنید، پس از مدتی که اسنپ شروع به کار کرد تعدادی مشتری جذب کرد و برای تبلیغ برای کاربران خود پیامکی با عنوان “اسنپ را به دوستانتان معرفی کنید و سفر بعدی را مهمان ما باشید “ارسال کرد، حال اگر اسنپ می خواست در سطح شهر بنرهای تبلیغاتی نصب کند و بیلبوردهایی را برای مدتی اجاره کند باید هزینه های زیادی را پرداخت می کرد. علاوه بر آن به تبلیغات سطح شهر کمتر توجه می شود.
یکی دیگر از مزایای مهم و اساسی استفاده از تکنیک های هک رشد برای استارت تاپ ها این است که شما می توانید نتایج به کار گیری آن تکنیک ها را بسنجید و اندازه گیری کنید.
برای مثال اگر شما به روش اسنپ عمل کنید می توانید تعداد کسانی که از طریق آن پیام کوتاه برنامه مورد نظر را نصب کرده اند، ببینید و در نتیجه متوجه خواهید شد آن تکنیک برای کسب و کار شما موفقیت به دنبال داشته یا خیر.
تفاوت هک رشد و بازار یابی
هک رشد همان طور که از نامش پیداست هدفش، رشد است. نمی توان هکر رشد را جایگزین بازار یابی کرد و همچنین نمی توان گفت که هکر رشد از بازار یابی بهتر است و این دو مفهوم کاملا با هم متفاوت هستند.
تمام تصمیماتی که هکر رشد در قالب تکنیک هایش می گیرد، بر اساس رشد است.
راهاندازی استارتاپ با کمک هک رشد
اگر شما بتوانید با استفاده از آموزش هک رشد، مهارت های لازم را به دست آورید به راحتی می توانید در راهاندازی یک استارتاپ موفق شوید.
آموزش هک رشد به شما کمک می کند تا مانند بسیاری از استارتاپ های دیگر با شکست مواجه نشوید و یاد می گیرید که چگونه عمل کنید. این روزها نیاز به هک رشد در تمامی کسب و کارها احساس می شود و شما با یادگیری این تکنیک ها می توانید کسب و کار پر درآمدی را راهاندازی کنید.
در دوره هایی که برای آموزش هک رشد بر گزار می شود شما تمام تکنیک ها و روش های لازم برای تبدیل شدن به یک هکر را یاد می گیرید و می توانید از آن تکنیک ها برای کسب و کارهای مختلف استفاده کنید.