ابزارهای تجارت الکترونیک
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
ابزارهای تجارت الکترونیک

ابزارهای تجارت الکترونیک

ابزارهای تجارت الکترونیک چیست؟

در سال‌های اخیر خرید آنلاین و کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک به طرز چشمگیری افزایش داشته‌اند. به لطف افزایش توان حمل و نقل، سیستم‌های مدرن بسته‌بندی و دوره‌های آموزشی جدیدی که در مورد چگونگی راه اندازی سایت ارائه می‌شود، افراد زیادی تمایل دارند به کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک وارد شوند. به نظر می‌رسد با استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک و سرویس‌های فروشگاهی آنلاین مانند Shopify ، WooCommerce و BigCommerce که روند فروش بسیاری از کسب و کارها را بسیار آسان می‌کنند، رقابت در حوزه تجارت الکترونیک در سراسر جهان در حال افزایش است.

تجارت الکترونیک
ابزارهای تجارت الکترونیک چیست؟

با ورود بسیاری از افراد، فروشندگان و مشاغل به فضای آنلاین فروش محصولات، این امر منجر به رقابت بالاتر در زمینه ترافیک، رتبه بندی در موتورهای جستجو و جلب نظر کاربران برای خرید از سایت می‌شود.

شما به عنوان مالک یک سایت در حوزه تجارت الکترونیک چه کاری باید انجام دهید؟ ساده است. از بسیاری از ابزارها و راه حل‌های مختلف موجود می‌توانید استفاده کنید و از مزایای آن‌ها بهره مند شوید. در ادامه این مطلب، مروری بر این ابزارها خواهیم داشت و شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

سئو و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی با اوبر ساجست (Ubersuggest)

یکی از بهترین راه ها در آموزش هک رشد برای پیشرفت سریع تر کسب و کار سئو سایت می باشد. داشتن یک سایت و سئوی آن برای کسب و کار خیلی سریع نام و برند شما را بالا می کشد و به شناساندن آن به مشتریان کمک بسیاری می کند. بنابراین سعی کنید ساخت یک سایت و سئوی آن را از اولویت های خود قرار دهید.

هر وب سایت، وبلاگ یا سایت تجارت الکترونیک نیاز به ابزارهای تحقیق و جستجوی کلمه کلیدی قابل اعتماد دارد تا نه تنها کلمات کلیدی موجود خود را مدیریت کند، بلکه کمک کند تا رقابت با رقیبان را نیز تحت نظر داشته باشید. این دقیقاً همان چیزی است که با سایت Ubersuggest می‌توان انجام داد.

از طریق این ابزار تجارت الکترونیک، هر کسی می‌تواند تجزیه و تحلیل سئوی سایت خود را انجام دهد و بدون هزینه و محدودیت به صورت روزانه گزارش عملکرد سایت را دریافت کند. این ابزار برای وبسایت‌هایی مناسب است که بودجه زیادی در اختیار ندارند ولی به دنبال یک ابزار تحقیقاتی قابل اعتماد برای جستجوگرها و کلمات کلیدی در شروع کار هستند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از Ubersuggest به عنوان وب سایت و ابزار تجزیه و تحلیل رقبا، داشتن قابلیت ارزیابی سایت برای بهبود موارد ناکارآمد یا مشکل ساز در سایت شماست. گوگل می‌خواهد سایت شما را رتبه بندی کند، اما اگر دارای خطا یا محتوای ضعیف و ساختار لینک‌های نامناسب باشد، رتبه خوبی به شما نخواهد داد.

سایت اوبرساجست برای تجزیه و تحلیل دامنه و رقبا نیز بسیار مفید است. شما می‌توانید به سادگی آدرس URL مربوط به هر یک از سایت‌های رقیب خود را در آن وارد کنید و فوراً تمام کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی سایت و میزان دشواری رقابت در آن‌ها تا دیدگاهی نسبت به این موارد پیدا کنید.

ابزار تولید محتوای خودکار و شخصی سازی دیالوگ (Dialogue)

سال ۲۰۲۰ سال آنلاین شدن اکثر فروشگاه‌های سنتی در دنیا است و از آنجا که تجارت الکترونیکی با روند فزاینده‌ای در حال رشد است، شخصی سازی است و افزایش تعامل کاربران با آن، بسیار مهم است. هرچه محتوای باارزش تولیدشده برای مخاطب بیشتر باشد، احتمال ماندن و اقدام به خرید کاربران در سایت بیشتر است و هرچه تجربه کاربری مشتریان شخصی‌تر باشد، احتمال آنکه منجر به خرید از شما شود، بیشتر است.

تولید محتوای شخصی سازی شده
تولید محتوای شخصی سازی شده

برای ایجاد چنین تجربه شخصی، نیازی به ایجاد این تجربه به صورت مجزا و برای هر بازدید کننده نیست. یکی از ابزارهای تجارت الکترونیک به نام دیالوگ (Dialogue) وجود دارد که این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می‌دهد.

ابزار Dialogue به شما کمک می‌کند پیام یا محتوای مناسب را در زمان مناسب به مخاطبین خود ارائه دهید. سایت‌های تجارت الکترونیکی از طریق استفاده از هوش مصنوعی، می‌توانند تجربه‌ای بهتر و هدفمند را به کاربران خود ارائه دهند. این کار از طریق شناخت، تجزیه و تحلیل، درک و پیش بینی الگوهای رفتاری کاربران برای ارائه بهترین نتایج ممکن در طول بازدید از سایت انجام می‌شود.

ویژگی مهم این ابزار این است که این کار را کاملاً خودکار انجام می‌دهد. از جمله ابزارهای دیگر سایت دیالوگ، تجزیه و تحلیل عوامل موثر در فروش، ارائه محتوای جذاب و هدفمند، افزایش تجربه‌های شخصی و شناسایی نیت کاربران از کار با سایت است.

سایت Dialogue از کلان‌داده‌ها یا داده‌های بزرگ (بیگ دیتا)، تولید محتوا و یادگیری ماشینی برای ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن استفاده می‌کند. فروشگاه‌ها با استفاده از این ابزار ظرف چند روز شاهد بهینه‌سازی سایت خود خواهند بود.

ابزار بهینه‌سازی هشتگ اینستاگرام

هنگام راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و سایت‌های تجارت الکترونیکی، ترافیک تنها مسئله مهم نیست. در واقع، چندین میلیون کاربر دیگر فقط منتظر هستند ببینند که شما از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، پینترست و اینستاگرام چه چیزهایی برای ارائه دارید. البته شبکه‌های اجتماعی به خودی خود تنها عامل تاثیرگذار نیستند، زیرا بک‌لینک‌ها و اصول سئو نیز در جذب کاربر موثر هستند.

با ابزارهای تجارت الکترونیک که مربوط به بهینه‌سازی اینستاگرام هستند، بسیاری از موارد در مورد محتوای تصویری و استفاده از هشتگ‌های مربوطه و اقدامات عملی در پست‌های شما قابل بهینه‌سازی هستند. یک ابزار عالی برای یافتن هشتگ‌های جدید و مهیج، ابزار keywordtools.io برای هشتگ‌های اینستاگرام است. استفاده از آن رایگان است و جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار را در چندین شبکه اجتماعی ارائه می‌دهد.

کافی است به سایت مراجعه کرده و کلمات کلیدی مرتبط را که ممکن است به ذهن مخاطب مورد نظر شما برسد، در کادر مربوطه تایپ کنید. به عنوان مثال، اگر فروشگاه اسباب بازی داشته باشید، “اسباب بازی” را تایپ کنید و برخی از هشتگ‌های جدید مرتبط با آن را مشاهده می‌کنید. به احتمال زیاد با کلمات کلیدی جدیدی هم مواجه خواهید شد که قبلا هرگز آن‌‎ها را ندیده‌اید.

 

ابزارهای تجارت الکترونیک

ابزارهای تجارت الکترونیک

وقتی می‌خواهید محتوای خود را در اینستاگرام ارتقا دهید، معمولاً بهتر است دنبال کلمات کلیدی منحصر به فرد و عبارات بلندتر یا لانگ تیل ( Longtail ) بروید که رقابت کمتری دارند، اما هدفمندتر هستند. ابزارهایی مانند این،  به شما در یافتن چنین هشتگ‌هایی کمک می‌کنند. البته سعی کنید جذابیت پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام را فدای هشتگ‌های کم کاربرد نکنید.

ابزار هوت سویت (Hootsuite) برای برنامه‌ریزی انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی

این روزها همه مالکین سایت و برند از ارزش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی چیزهایی می‌دانند، اما همه نمی‌دانند که چگونه برای انتشار محتوای مناسب در چندین شبکه اجتماعی برنامه مناسبی داشته باشند و کاربران زیادی از این روش جذب کنند.

در چنین مواردی، استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک مثل هوت سویت بسیار مفید است. این راه حل بسیار عالی است زیرا امکان برنامه‌ریزی گسترده در طیف وسیعی از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و موارد دیگر را به شما می‌دهد.

با استفاده از ابزارهای برنامه ریزی انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی، صاحبان سایت می‌توانند به جای ارسال دستی مطالب جدید به صورت روزانه در شبکه‌های اجتماعی مختلف، ماهانه صدها ساعت از وقت خود را صرفه‌جویی کنند.

ابزارهای تجارت الکترونیک
برنامه ریزی و انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی

با استفاده از ابزارهای برنامه‌ریزی خودکار، تنظیم یک تقویم محتوا و انتشار محتوا در چندین رسانه اجتماعی آسان خواهد بود. این نوع برنامه ریزی محتوا برای صاحبان سایت و برندهای مختلف بسیار مهم است، زیرا قرار نیست همه از یک بستر اجتماعی یکسان استفاده کنند و همچنین باعث می‌شود که بهترین مطالب شما هرگز کهنه نشوند و در شبکه‌های اجتماعی مختلف بازدید بگیرند. از دیگر مزایای مرتبط با سایت Hootsuite می‌توان به توانایی استفاده از لینک‌های اختصاصی و سفارشی، تنظیم ویژگی‌های محتوا و همچنین نظارت بر محتوا برای اطمینان از اینکه کمپین‌های اجتماعی شما موفقیت‌آمیز هستند، اشاره کرد.

ردیابی هیت مپ سایت با ابزار کریزی اگ (Crazy Egg)

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا برخی از بازدید کنندگان به سایت شما می‌آیند و بلافاصله سایت را ترک می‌کنند یا هرگز مراحل پرداخت را تکمیل نمی‌کنند و خریدی از شما ندارند؟ این سوال دغدغه هر صاحب سایت است، اما در تجارت الکترونیک امری عادی است.

استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک در این زمینه نیز می‌تواند راهگشا باشد. ابزاری به نام Crazy Egg یک ابزار قدرتمند برای ردیابی عملکرد بازدیدکنندگان در سایت شما است. این ابزار می‌تواند هیت مپ سایت را در مکانی که بیشترین حرکات و فعالیت‌های نشانگر ماوس اتفاق می‌افتد، نمایش دهد. هیت مپ یک صفحه از سایت نشان‌دهنده این است که کاربران از کدام بخش‌های یک صفحه بیشتر استفاده کرده‌اند و به آن‌ها توجه بیشتری داشته‌اند. این نوع ردیابی به صاحبان سایت و برندها این امکان را می‌دهد تا ببینند کاربران چه مطالبی را مطالعه می‌کنند و تعامل کاربران با محتوای سایت شما و بخش‌های مختلف هر صفحه از سایت چگونه است.

اگر شما بتوانید الگویی از نحوه کار مخاطبین با سایت و تصمیم گیری آن‌ها را ببینید، می‌توانید نقاط ضعف را بهبود دهید و شاهد افزایش نرخ تبدیل سایت خود، تعامل بیشتر مشتریان و فروش بیشتر باشید.

مزایای ارزیابی هیت مپ و داده‌های کاربران را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:
  • به داده‌های مربوط به کلیک‌های بازدید کنندگان در وب سایت دسترسی پیدا می‌کنید
  • می‌فهمید که چرا افراد سایت شما را ترک می‌کنند
  • فرصت‌های افزایش نرخ تبدیل را به دست می‌آورید

ابزار تجارت الکترونیک کریزی اگ با بیش از ۳۰۰۰۰۰ کاربر فعال، یکی از سودمندترین راهکار‌ها برای صاحبان سایت است تا محتوای سایت را بهبود دهند.

سخن پایانی

در آموزش هک رشد روش ها و متدهای مختلفی وجود دارد که هر کدام به نوعی باعث رشد کسب و کار می شود. یکی از این روش ها که از جمله مهم ترین آن ها نیز می باشد ابزارهای تجارت الکترونیک می باشد.

در این مطلب نگاهی به مفیدترین ابزارهای تجارت الکترونیک انداختیم و دیدیم که این ابزارها چگونه به پیشرفت یک وبسایت کمک می‌کنند. همچنین تعدادی از این ابزارها را نیز شناختیم و دیدیم که کارکرد هر کدام از آن‌ها چیست. بدون شک نمی‌توان تاثیر ابزارهای تجارت الکترونیک در پیشرفت هر وبسایت را انکار کرد؛ ولی در عین حال نمی‌توان گفت که استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک به تنهایی می‌تواند یک کسب و کار را دچار تحول کند. ابزارها باید با استراتژی‌ها و محتواهای مناسب ترکیب شوند تا اثرگذاری سایت بر مخاطبین به حداکثر برسد که یکی از ابزار های جدید و نوین هک رشد می باشد که باعث میشود یک کسب و کار الکترونیکی مسیر موفقیت را طی کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

امتیاز

5/5 – (1 امتیاز)

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931