بهترين روانشناسی جذب مشتری برای فروش بیشتر
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
روانشناسی جذب مشتری

بهترین روانشناسی جذب مشتری برای فروش بیشتر

روانشناسی جذب مشتری

برای رشد بیشتر کسب و کار و کشیده شدن مشتریان به سمت محصولاتتان شما باید با روانشناسی جذب مشتری آشنا باشید. در واقع یکی از استراتژی های مهم هک رشد دانستن این موضوع است که مشتریان چگونه می اندیشند و رفتار می کنند. اگر بتوانید به بهترین نحو با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید آن ها به شما اعتماد خواهند کرد و شما را به دوستان خود نیز معرفی خواهند کرد. شناخت رفتارهای مشتریان و آن چه که در ذهن آن ها می گذرد موجب می شود بتوانید بهترین استراتژی را در رفتار با آن ها به کار بگیرید و به فروش بیشتر محصولات خود بپردازید.

تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان از طریق ابزارهای موجود به بهبود کیفیت محصولات و خدمات خواهد انجامید زیرا شما می دانید که نیازها و خواسته های مشتریان شما چیست و همان ها را به آن ها ارایه خواهید کرد.

روانشناسی مشتری چیست؟

منظور از روانشناسی جذب مشتری چیست؟

روانشناسی علم بسیار گسترده ای است که به بهبود روابط بین انسان ها کمک می کند. در بحث کسب و کار نیز کیفیت رابطه بین مشتری و ارایه دهنده محصول و خدمات بسیار مهم می باشد و اگر نتوانید به خوبی مشتری و رفتارها و حرکات او را بشناسید نه تنها ریزش مشتری خواهید داشت بلکه به مرور ممکن است کسب و کار خود را از دست دهید و از رقبایتان جا بمانید. در تعریف روانشناسی مشتری می توان گفت روانشناسی مشتری به معنی شناخت و بررسی رفتارها, تفکرات, احساسات و آنچه که در ذهن مشتری می گذرد می باشد.

با دانستن این اطلاعات می توان مشتری را به سمت خرید محصولات ترغیب کرد و فروش را افزایش داد. در واقع روانشناسی جذب مشتری به معنی شناخت مشتری و هدایت او در جهت خرید محصول یا استفاده از خدمات می باشد. مشتریان از فروشندگانی که نتوانند با آن ها ارتباط برقرار کنند خرید نمی کنند حتی اگر محصول با کیفیتی ارایه دهید. بنابراین شناخت مشتری برای فروش بیشتر بسیار با اهمیت می باشد.

شناخت مشتری چگونه حاصل می شود؟

حال که متوجه شدیم برای تعامل سازنده و جذب مشتری باید با روانشناسی جذب مشتری آشنا باشیم این سوال پیش می آید که چطور باید به تفکرات و آن چه که در ذهن او می گذرد پی برد؟ شناخت مشتری می تواند به مرور و با تجربه در کسب و کار حاصل شود و یا با مطالعه روانشناختی مشتری به دست آید. همچنین در کسب و کارهای آنلاین ابزارهایی وجود دارند که می تواند جزییات رفتارهای مشتریان را بررسی کند. در فروش های حضوری و تلفنی راحت تر می توان به روحیات و تفکرات مشتریان پی برد. در فروش های آن لاین قضیه کمی متفاوت است.

  • توجه به موقعیت مکانی محل فروش
  • توجه و احترام حرف اول را می زند
  • توجه به زبان بدن
  • تحلیل داده ها
  • نظرسنجی ها

توجه به موقعیت مکانی محل فروش

در نقاط مختلف شهر قشرهای مختلف با توان های مالی متفاوتی زندگی می کنند. این افراد از نظر فرهنگ و تفکر و رفتار با هم تفاوت های زیادی دارند و نمی توان با آن ها یکسان برخورد کرد. اگر مشتریان شما از قشر متوسط و ضعیف باشند قیمت کالا و خدمات برای آن ها در اولویت خواهد بود. پس باید به این نکته توجه داشته باشید که اجناسی را ارایه کنید که متناسب با توان مالی آن منطقه باشد. از طرفی افرادی که از توانمندی مالی بالاتری برخودار هستند بیشتر به دنبال اجناس لوکس تری هستند و قیمت برای آن ها در اولویت بعدی قرار می گیرد.

توجه و احترام حرف اول را می زند

به هر حال مشتریان شما از هر قشری که باشند برخورد مناسب و با احترام شما بسیار روی آن ها تاثیر خواهد گذاشت. تصور کنید وارد مغازه ای شده اید که فروشنده آن اصلا به شما نگاه هم نمی کند و با بی حوصلگی تمام پاسخ شما را می دهد. احتمالا شما هم از خرید کردن از آن مغازه پشیمان شده اید و قید اجناس خوب آن را زده اید. در مقابل به درون مغازه ای می روید که شاید حتی اجناس با کیفیت و به درد بخوری هم نداشته باشد اما فروشنده آن چنان استقبالی از شما می کند که وقتی در حال خارج شدن از مغازه هستید متوجه می شوید که دستانتان پر از کیسه های خرید است.

تاثیر روانشناسی مشتری بر جذب مشتری

توجه به زبان بدن

در بسیاری اوقات زبان بدن طرف مقابل به ما می گوید که در فکر او چه می گذرد. بعضی اوقات او در حال محاسبه است تا ببیند خرید محصول برای او چه نفع و چه ضرری دارد و مردد به نظر می رسد. در واقع از خرید ترس دارد. در این مواقع بهتر است با تاکید بر منافع خرید ترس و تردید او را از بین ببرید. اگر مشتری با زبان بدن خود بی میلی را نشان می دهد بهتر است زیاده از حد اصرار نکنید و روی توضیح منافعی که خریدار از خرید محصول خواهد برد تمرکز کنید. اگر خود را مشتاق خرید نشان می دهد بیش از حد از محصول تعریف نکنید زیرا ممکن است تصور کند شما می خواهید هر طور شده این کالا را به او بفروشید.

در نهایت با مطالعه و تجربه بیشتر به تدریج متوجه خواهید شد که مشتریان شما چگونه می اندیشند و رفتار می کنند. چگونه می توانید آن ها را به خرید ترغیب کنید و انگیزه آن ها را بالا ببرید و یا چه رفتار و گفتاری می تواند آن ها را از خرید منصرف کند. به محض اینکه به اصطلاح قلق مشتریان دستتان آمد می توانید از راه های مختلفی موجب افزایش فروش شوید. روانشناسی جذب مشتری از نکات مهم آموزش هک رشد است که می تواند به سرعت کسب و کار شما را بالا ببرد.

شناخت مشتری در کسب و کارهای آن لاین و اینترنتی

اگر کسب و کار شما فقط به صورت اینترنتی است باید توجه داشته باشید که روانشناسی جذب مشتری کمی دشوارتر از کسب و کارهای حضوری می باشد. در فروش حضوری مشتری و خصوصیات او دیده می شود و شما می توانید با دیدن او به آن چه در ذهنش می گذرد پی ببرید. اما در فروش اینترنتی شما این امکان را ندارید. البته با ابزارهای مختلفی که وجود دارد می توانید پی ببرید که مشتریان شما بیشتر به دنبال چه چیزهایی هستند.

تحلیل داده ها

با مشاهده آمار سایت و یا شبکه های اجتماعی خود می توانید پی ببرید که کدام صفحات بیشتر بازدید شده اند و کدام محصولات لایک بیشتری دارند. در این صورت محصولات محبوب خود را پیدا می کنید و می توانید آن ها را ارتقا بدهید و یا با گذاشتن تخفیف های بیشتر فروش آن را افزایش دهید. محصولاتی که بازخورد کمتری داشته اند را حذف و جایگزین کنید و یا آن ها را بهبود دهید. همچنین فروش بیشتر محصولاتی که گران ترند و یا ارزان ترند نشان دهنده قدرت خرید مخاطبانتان است.

این ابزارها می توانند جزییات رفتار مشتریان را از نرخ کلیک تا مکان جغرافیایی بازدید کنندگان سایت را به شما نشان دهند. با داشتن این اطلاعات ارزشمند می توانید الگویی از رفتار مشتریان خود را دریابید.

نظرسنجی ها

گذاشتن نظر سنجی ها و فرم های پیشنهاد و انتقاد تا حد زیادی می تواند به شناخت و روانشناسی جذب مشتری کمک کند و اطلاعاتی که لازم دارید را به شما بدهد. به خصوص در شبکه های اجتماعی می توانید تا حد زیادی از سلیقه مشتریان آگاه شوید. پس به هیچ عنوان نقش پر رنگ شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.

سخن پایانی

علم روان شناسی می تواند در هر نوع  ارتباط به افراد در جهت منافع آن ها کمک شایانی بکند. روانشناسی مشتری در کسب و کار و شناخت او می تواند کسب و کار را در جهت درست و سود دهی هدایت کند. هدایت در این مسیر موجب رشد سریع تر و بیشتر و در نهایت هک رشد خواهد شد.

نقش روانشناسی جذب مشتری را در هک رشد به هیچ عنوان نادیده نگیرید. برای رشد هر چه سریع تر نیاز دارید که مشتریان و سلیقه آن ها را به خوبی بشناسید و آن ها به سوی محصولات و خدماتتان هدایت کنید.

۱.۵/۵ - (۸ امتیاز)

امتیاز

1.5/5 – (8 امتیاز)

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931