مهمترین نکات ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
ریمارکتینگ

مهمترین نکات ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد یکی از روش های نوین در جذب مشتریان و دنیای تبلیغات به شمار می رود. در این روش تمرکز بر روی مشتریانی است که قبلا به هر شکلی با کسب و کار ما ارتباط داشته اند. اگر فکر می کنید شرایط بد اقتصادی باعث شده است تا روش های قدیمی تر بازاریابی جوابگو نباشد می توانید روش های جدیدتر بازاریابی را امتحان کنید. ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد که گاهی با ریتارگتینگ اشتباه گرفته می شود یکی از همین روش های جدید است برای فروش بیشتر استفاده می شود. در این مقاله به توضیحاتی درباره این روش بازاریابی می پردازیم.

تعریف ریمارکتینگ Remarketing

تشویق کاربران به بازدید مجدد و معرفی دوباره محصول به آن ها و تبدیل کاربر به مشتری را می توان ریمارکتینگ (Remarketing) یا بازاریابی مجدد نامید. در ادامه بیشتر با مفهوم این نوع بازاریابی آشنا می شویم.

تعریف ریمارکتینگ Remarketing

معنا و مفهوم ریمارکتینگ (Remarketing) و یا بازاریابی مجدد پیچیده نیست. در واقع بازاریابی مجدد به این معنی است که هدف و تمرکز را روی مشتریانی بگذاریم که حداقل یک بار از محصول ما دیدن کرده اند. مهم ترین فاکتور در این نوع بازاریابی پیگیری کاربران و یا مشتریان است. بیشتر افراد پس از ورود به صفحات اجتماعی و یا بازدید سایت خریدی انجام نمی دهند و تنها درصد کمی در اولین بازدید خرید می کنند. اگر بتوانیم این تعداد بسیار از کسانی که سایت را ترک کرده اند دوباره به بازدید تشویق کنیم می توانیم فروش خود را بیشتر کنیم. در واقع بازاریابی مجدد یکی از راه های هک رشد است که به رشد سریع تر کمک می کند.

مفهوم ریتارگتینگ و شباهت ها و تفاوت های آن با بازاریابی مجدد

بسیاری این دو مفهوم را با هم اشتباه می گیرند. این دو اصطلاح بازاریابی هر دو برای جذب مشتریانی استفاده می شوند که یک بار از محصولات شما بازدید کرده اند و روش های موثری هستند. با وجود شباهت هایی که دارند دو مفهوم متفاوت می باشند که روش های متفاوتی دارند.

در ریتارگتینگ یا هدف گیری مجدد رفتار افرادی که از سایت شما بازدید کرده اند شناسایی می شود و وقتی او در حال بازدید از سایت های دیگر است تبلیغات سایت شما برای او به نمایش در می آید. در واقع این کار با اعمال کوکی های سایت ما روی مرورگر مخاطب و ارسال اطلاعات او توسط این کوکی ها انجام می گیرد. می توان گفت مخاطب هدف گیری مجدد می شود.

هدف در هر دو روش بازگرداندن کاربر و تبدیل او به مشتری است اما به روش های مختلف. در ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد انواع روش ها برای یادآوری و بازگرداندن مخاطب و یا مشتریان قدیمی انجام می گیرد. از روش های تلفنی گرفته تا ایمیل و یا تبلیغات آفلاین. اما در ریتارگتینگ این روش تنها به ترافیک وبسایت محدود می شود.

در واقع می توان گفت ریتارگتینگ یا هدف گذاری مجدد زیر مجموعه و روشی از روش های ریمارکتینگ یا بازار یابی مجدد محسوب می شود.

برخی نکات در ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد

  • در تعامل با مشتریان با همه آن ها یکسان برخورد نکنید. مشتریان شما به افراد مختلف با رفتارهای متفاوت دسته بندی می شوند. برخی از آن ها ممکن است مشکلی با خود محصول نداشته باشند و تنها به خاطر قیمت آن خرید خود را نهایی نکنند. پس بهتر است در فرصت های بعدی وقت خود را روی اینگونه مشتریان بگذارید نه آن هایی که به طور کلی از محصول شما استقبال نکرده اند.
  • گذاشتن تخفیف ها و جوایز و اطلاع رسانی آن به مشتریان احتمالی شانس بازگشت و خرید آن ها را بیشتر خواهد کرد.
  • بازاریابی مجدد تنها به افرادی که فقط بازدید انجام داده و خریدی نکرده اند محدود نمی شود بلکه افرادی که یک بار و یا بیشتر از ما خرید کرده اند را نیز شامل می شود. باید بتوانیم با راه کارهایی که عرضه می کنیم دوباره آن ها را تشویق به خرید کنیم.
  • داشتن بانک اطلاعاتی از مشتریان از مهم ترین مسایل در بازاریابی مجدد به شمار می رود. زیرا شما برای تماس دوباره با افراد نیاز به اطلاعات آن ها دارید. با ارایه برخی از خدمات با استفاده از ثبت نام در سایت می توانید این اطلاعات را به دست آورید.
  • در ریمارکتینگ می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. برخی از این ابزارها مانند ایمیل, نوتیفیکیشن ها, تبلیغات در گوگل, پیام های تبلیغاتی, شبکه های اجتماعی و بازاریابی تلفنی می باشد.

نکات در ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد

سخن پایانی

استفاده از روش های مختلف هک رشد باعث می شود تا سرعت رشد افزایش پیدا کند. روشی که در این مقاله به آن پرداختیم بازاریابی مجدد یا ریماکتینگ بود که روشی بسیار عالی برای افزایش نرخ بازدید و در نتیجه افزایش مشتری است. بیشتر روش های هک رشد مکمل یکدیگر هستند و نمی توان تنها با به کار بردن یک یا دو روش نتیجه مطلوب را دریافت کرد. بهتر است با کار بردن روش های مختلف هک رشد در کنار یکدیگر شاهد افزایش سریع رشد باشیم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

امتیاز

5/5 – (1 امتیاز)

برچسب ها:

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931