ریزش مشتری
در این ویدئو خواهید دید………
شاخص SaaS Quick Ratio و ریزش مشتری
سلام من علی رودگر هستم و همونطوری که وعده دادم بودن امروز میخام در مورد شاخص مهمی درباره Churn و یا همون ریزش مشتری باهاتون صحبت کنم.
توویدئوی قبلی در مورد اهمیت Churn گفتم و اینکه سرمایه گذارای خطرپذیر یه شاخص جالب درباره مانیتورینگ Churn دارن به اسم SaaS Quick Ratio
تو این شاخص درآمد ماهانه تکرارشونده بدست آمده تقسیم میشه به درآمد ماهانه تکرارشونده از دست رفته. هر چه این نسبت از عدد ۴ بزرگتر باشه وضعیت کسب و کارتون از نظر Churn بهتره. البته این یه قاعده دقیقی نیست ولی سرمایه گذارای خطرپذیر از اون برای تصمیم گیری در مورد یه سرمایه گذاری هم استفاده میکنن. تو اینجا دو مثال از چهار فرصت سرمایه گذاری رو میبینید که چطور این شاخص به سرمایه گذار کمک کرده تا غربال درستی از یه سرمایه گذاری بهینه رو انجام بده.