اکشن های کلیدی
در این ویدئو خواهید دید………
تعیین اکشن های کلیدی توی محصول با توجه به نوع کسب و کارتون میتونه سخت یا آسون باشه مثلا تو یک استارت اپ فروش غذا خیلی اسونه ، مشتری وقتی غذا سفارش میده ارزش محصولو میفهمه . پس اکشن کلیدی اینه که آیا مشتری سفارش دومو میده یا نه؟
اما همین تو پینترست سخته چون کاربران اکشن کلیدی و در جاها و اکشن های مختلف پیدا میکنن. مثلا دیدن عکسا ، سیو کردن اونها یا کیلیک کردن روی منبع اصلی محتواست. البته پینترست اکشن اصلی رو سیو کردن تشخیص داد چون درجه رضایت مشتری ها رو اکشن های دیگه نمیشد تشخیص داد به عبارت بهتر وقتی کاربرا از چیزی خوششون بیاد اونو سیو میکنن.
حالا وقتی شما اکشن کلیدی و تناوب اونها رو پیدا کردین باید بتونین در طول زمان اونها رو مانیتور کنین . در واقع باید بتونین منحنی کاربرانی که در یک دوره زمان ثبت نام میکنن رسم کنین و ببینید بعد ثبت نام اون اکشن های کلیدی مارو با تناوب مشخص بر میدارن یا نه ؟
برای محصولاتی که مارکت فیت هستند این منحنی هر بار که هر مشتری اکشن های کلیدی و بر مبدارن خوابیده تر میشه به خصوص تو قسمت پایین تر . اگه منحنی خیلی سریع خوابده و صاف بشه متریک اکتیویشن موفق شما مشتریانی هستند که اکشن کلیدی رو با تناوب مشخص بعد از یک زمان مشخص ثبت نام بر میدارند. مثلا برای پینترست سیو کردن هفتگی عکس ها ۴ هفته بعد از ثبت نام ست . اما اگه منحنی شما دیرتر صاف بشه اونوقت متریک شما شاخص های پیشرو هستند . یادتون باشه اکتیویشن اهرم مهم هک رشد محسوب میشه
بسته به شیب منحنی فعالسازی، متریک های متفاوتی برای فعالسازی تعریف می شود. مهمترین آن شامل فعالیت های کلیدی بعلاوه تناوب مورد نظر پس از زمان مشخص از ثبت نام است. در این ویدیوی کوتاه به آن پرداخته شده است.