فعالسازی (Activation) بلندمدت مشتری
دراین ویدئو آموزشی به فعالسازی (Activation) بلندمدت مشتری میشه. یک اشتباه رایج شرکت ها اینه که تمرکز اصلی رو در همون ۱۴ روز ابتدائی مشتریان میزارن . البته باید یادمون نره فعال سازی مشتریان از محصولی به محصول دیگر متفاوت است
مثلا برای اسنپ فود فعال سازی یعنی سفارشو ثبت کنه . بعد از اون چیزی عوض نمیشه، مشتری فقط دوباره یرمیگرده و یه سفارش دیگه میزاره.
اما برای محصول هایی مثله ارتباط با مشتری CRM کاربر میتونه از صدها راه مختلف فعال بشه. اونها ممکنه چند تا از فیچرهای کلیدی رو امتحان کنن و بقیه فیچرها رو نگاه هم نکنند. برای همین هم ما فعالسازی (Activation) و در سطح محصول تعریف نمیکنیم بلکه در سطح فیچرها و ارزش محصول تعریف میکنیم.
اگه فعال سازی و در سطح محصول ببینین خیلی کلی فعال سازی و بررسی میکنین . برای اینکه مشتریان ما در بلند مدت فعال بمونن باید ارزش های محصول رو به اونها یاداوری کنین و به اونها اموزش بدین .این فعالیتی یکباره نیست بلکه باید مدام اتفاق بیوفته حتی خیلی بعدتر از زمانیکه مشتری با ما آشنا شده یا حتی وفادار به اونه ….
نتیجه گیری :
اکثر ماها فعالسازی رو در سطح محصول و فقط برای روزای اولیه برخورد مشتری با محصولمون تعریف میکنیم و اندازهگیری و بهینهسازی میکنیم. اما واقعیت اینه که برای فعالسازی (Activation) بلندمدت مشتری باید تمام فیچرهای محصولمون اکتیویت بشه و تنها در اون صورته که مشتری برای دوره بلندمدتتری فعال باقی میمونه.