خودکارسازی بازاریابی یا اتوماسیون
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
خودکارسازی بازاریابی

خودکارسازی بازاریابی یا اتوماسیون

خودکارسازی بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی بخشی از بازاریابی در کسب و کار امروزی به شمار می رود. با پیشرفت انسان در مشاغل و پیچیده شدن کسب و کارها قطعا مدیریت آن مشکل تر به نظر می رسد. در فرآیند هک رشد و پیشرفت کسب و کار یک سری از کارها به صورت روتین و دایمی تبدیل می شوند. این کارها مانند ارسال ایمیل به مشتریان, حضور در شبکه های اجتماعی و کنترل پست ها در آن, پاسخ گویی به سوالات مشتریان و … می توانند به صورت خودکار انجام بگیرند. همچنین تحلیل رفتار مشتریان و الگوی رفتاری آن ها می تواند با استفاده از نرم افزار انجام بگیرد. خودکارسازی بازاریابی می تواند به رشد سریع تر منجر شود و فرآیند فروش را تسریع بخشد.

تعریف اتوماسیون بازاریابی

برای اتوماسیون بازاریابی تعاریف زیادی وجود دارد اما به طور کلی می توان آن را این طور تعریف کرد : هرگونه خودکار سازی روند کارها در بازاریابی که مشتریان را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر جذب کند. این تعریف کلی به نظر می رسد پس در ادامه به توضیح بیشتر خواهیم پرداخت.

تعریف اتوماسیون بازاریابی

لزوم استفاده از خودکارسازی بازاریابی

همان طور که در مقاله های مختلف ذکر کردیم درهک رشد آن چه اهمیت دارد رشد سریع تر و پیشرفت در فروش می باشد. همچنین گفتیم که هک رشد مراحلی دارد و نمونه هایی از استراتژی ها و آموزش هک رشد را بیان کردیم. در طول این مسیر برخی از کارهای مهم به صورت تکراری و همیشگی باید انجام بگیرند. از آن جا که هدف رشد سریع است می توان این کارهای تکراری در بازاریابی را به صورت خودکار و با استفاده از نرم افزارهای مخصوص انجام داد.

این باعث خواهد شد تا در زمان کمتر کارهای بیشتری انجام بگیرد بدون آن که از کیفیت آن کاسته شود. این نرم افزارها همچنین می توانند با مدل سازی رفتارهای مشتریان الگوهای رفتاری آن ها را کشف کنند و به تجزیه و تحلیل آن بپردازند.  این اطلاعات می تواند به تعامل سازنده و مفید با مشتریان کمک کند.

 

انواع اتوماسیون بازاریابی

سه دسته کلی برای اتوماسیون بازاریابی وجود دارد :

  1. هوش مارکتینگ : تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان و یافتن الگوی رفتاری آن ها به منظور تبلیغات موثر در این دسته از اتوماسیون قرار می گیرد.
  2. توسعه تجارت :‌ هدف در این دسته از اتوماسیون هدایت مشتریان در طول قیف هک رشد می باشد.
  3. اتوماسیون جاری :‌ کارهای روتین و پیچیده مانند زمان بندی و بودجه بندی از جمله کارهایی است که می تواند به صورت خودکار انجام بگیرد.

انواع اتوماسیون بازاریابی

برخی از فواید خودکارسازی بازاریابی

به طور حتم سپردن برخی کارها به نرم افزارها و هوش مصنوعی از حجم وظایف بی شمار کم خواهد کرد و به روند کارها سرعت خواهد بخشید. با اتوماسیون بازاریابی تعامل سازنده با مشتری بیشتر خواهد شد. نرم افزارهای مخصوص رفتار مشتریان و علایق آن ها را دسته بندی می کنند و فعالیت آن ها را زیر نظر می گیرند, سپس بر اساس علایق آن ها پیام یا ایمیل شخصی برای آن ها ارسال می کنند. در این صورت هر کاربر بر اساس علاقه مندیهای خود تبلیغات را دریافت می کند. انجام این کارها به صورت سنتی بسیار زمان بر و هزینه بر خواهد بود.

 

برخی دیگر از فواید اتوماسیون بازاریابی :

  • با شناخت هوشمند کاربران می توان وقت و هزینه کمتری برای افرادی که مشتری نخواهند بود گذاشت.
  • تبلیغات هدفمند تر خواهد شد و از اتلاف هزینه جلوگیری خواهد کرد.
  • بهبود خدمات برای مشتریان واقعی و کاربران وفادار
  • جلوگیری از انجام کارهای تکراری و وقت گذاری برای انجام کارهای مهم تر
  • کم شدن هزینه ها و سرعت بخشیدن به روند هک رشد

برخی از فواید خودکارسازی بازاریابی

با چه ابزاری می توان اتوماسیون بازاریابی را پیاده کرد؟

برای پیاده سازی اتوماسیون بازاریابی در کسب و کارتان شرکت هایی وجود دارند که این خدمات را عرضه می کنند. شما می توانید خودتان هم با کمک برنامه نویسان حرفه ای برنامه مورد نظر خود را برای شرکت سفارش دهید. اما این در صورتی است که مسیر بازاریابی و اهداف و راه کارهای شرکت شما مشخص باشد و بدانید مناسب ترین جایگاه استفاده اتوماسیون بازاریابی در کجا قرار می گیرد.

همچنین برنامه های آماده زیادی نیز برای ارسال ایمیل و پیام به صورت خودکار وجود دارد. از جمله این نرم افزارها می توان به HubSpot marketing automation اشاره کرد که یکی از محبوب ترین های بازار است.

 

سخن پایانی

اتوماسیون بازاریابی ابزاری سودمند در جهت رشد سریع تر است و یکی از ابزارهای هک رشد به شمار می آید. اما مانند دیگر ابزارها استفاده از آن بستگی به شرایط کسب و کار شما دارد و باید بدانید چطور و در کجا از آن استفاده کنید. استفاده نادرست از این ابزار ممکن است جز اتلاف هزینه و وقت چیز دیگری در پی نداشته باشد. پس سعی کنید قبل از استفاده از این ابزار تمام استراتژی ها و شرایط شرکت را بررسی کنید تا بتوانید در بهترین موقعیت از آن استفاده کنید.

۱/۵ - (۴ امتیاز)

امتیاز

1/5 – (4 امتیاز)

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931