رشد کسب و کار اینترنتی
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
رشد کسب و کار اینترنتی

رشد کسب و کار اینترنتی

رشد کسب و کار اینترنتی

رشد کسب و کار اینترنتی جزو دغدغه های اصلی هر فرد فارغ از اینکه فرد دارای چه شغلی است در این روزگار می باشد. همه افراد در همه رده های شغلی به فکر هک رشد و رونق در کسب و کار خود هستند. اگر غیر از این باشند کسب و کار خود را از دست خواهند داد. پس مدیریت کردن کسب و کار برای رشد و توسعه از الزامات می باشد که هر فردی به آن نیاز دارد. کسب و کار شما چه کوچک باشد چه بزرگ نیاز به مدیریت دارد تا خطر ورشکستگی آن را تهدید نکند.

آیا مسیر رشد در کسب و کار همیشه روند ثابتی دارد؟

ناگفته نماند رشد و توسعه کسب و کار همیشگی نیست و عوامل مختلفی در آن تاثیر گذارند که همگی تحت کنترل شما نمی باشند. مدیریت و داشتن استراتژی مناسب می تواند شما را در بحران ها نجات دهد. درست مانند ناخدایی که کشتی را در دریا هدایت می کند باید بتوانید این کشتی را سالم به مقصد برسانید و البته می دانید که این دریا همیشه آرام نیست و ممکن است طوفان پیش رو باشد. در واقع باید گفت وضعیت یک کسب و کار همیشه یک روند ثابت را طی نمی کند.

برای مثال در یک سال اخیر با ظهور بیماری ناشناخته کرونا بسیاری از شرکت ها مسیر ورشکستگی را طی کردند. شرایط پیش بینی نشده وجود این بیماری درست مانند طوفان بسیاری از کشتی ها را غرق کرد و فقط آن هایی نجات یافتند که مدیریت و استراتژی منعطف و هوشمندانه ای داشتند. پس اگر مسیر رشد شما همواره یک مسیر ثابت را طی نموده که البته بسیار بعید است باید بدانید که ممکن است شرایط پیش بینی نشده همیشه رخ دهد و خود را برای این مواقع آماده نگه دارید.

رشد کسب و کار اینترنتی

هوشیار باشید و زمان درست را بدانید

ممکن است به تازگی کسب و کاری راه اندازی کرده باشید و در ابتدای راه خود نیز سود بسیاری به دست آورده باشید. این خطر وجود دارد که برای سریع تر شدن رشد کسب و کار اینترنتی خود عجله کرده و هر چیزی که به دست آورده اید را از دست بدهید. سعی کنید عجول نباشید و اجازه دهید مسیر رشد شما به آرامی به پختگی برسد و تثبیت شود. بگذارید با یک مثال بیشتر توضیح دهم. فرض کنید فروشگاهی را راه اندازی کرده اید و در حال کسب سود خوبی هم هستید.

بعد از مدت کمی تصمیم می گیرید شعبات دیگری نیز افتتاح کنید ولی هنوز سرمایه لازم را ندارید و برند شما نیز هنوز آن قدر شناخته شده نمی باشد. با گرفتن وام و قرض شعبه دیگری افتتاح می کنید ولی شعبه جدید آن قدر سود زیادی ندارد و در نتیجه شما این شعبه را از دست می دهید و تمام سود خود را نیز صرف باز پرداخت وام و قرض خود خواهید کرد.

شما در واقع زمان درست برای افتتاح شعبه جدید را انتخاب نکرده اید. برای اینکه رشد در کسب و کار شما اتفاق بیوفتد باید تا زمان جا افتادن برند و جمع شدن سرمایه کافی و بررسی جوانب مختلف افتتاح شعب جدید منتظر بمانید. رشد سریع یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. صبر از الزامات رشد است.

growth hacking 4

رشد کسب و کار اینترنتی چگونه اتفاق می افتد؟

همان طور که پیش تر گفتیم یکی از نکاتی که باید در کسب و کارتان رعایت کنید هوشیار بودن و انتخاب زمان مناسب برای رشد می باشد. در واقع به نوعی صبور بودن است که البته به خاطر ذات عجول و طمع کار انسان کمی مشکل به نظر می رسد ولی در عوض نتایج خوب و ماندگاری خواهد داشت.

نکته دیگری که برای رشد در کسب و کار باید رعایت کنید داشتن نظم و برنامه ریزی می باشد. خب مسلما خوب می دانید که داشتن نظم و برنامه ریزی در هر کاری موجب موفقیت می شود. البته مهمتر از داشتن آن عمل کردن به آن است. آسان است که یک دفتر برنامه ریزی برداشته برنامه ها و کارهای خود را در آن یادداشت کنید. ولی اگر قرار باشد فقط آن را یادداشت کرده و به گوشه ای انداخته و فقط طبق احساسات خود پیش بروید با کسب و کار خود خداحافظی کنید.

ممکن است در این حالت مدتی دوام بیاورید ولی بالاخره غرق خواهید شد. بهتر است برای اینکه خود را پایبند به عمل کردن کنید برنامه ها را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید تا عمل به آن راحت تر شده و موجب انگیزه بیشتر شود. همچنین با داشتن برنامه و اهداف مشخص از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری خواهید کرد و سریعتر رشد خواهید کرد.

growth hacking 12

رقبای من معلم من هستند؟!

کلمه رقیب ممکن است شما را بترساند یا خشمگینتان کند. اما وجود رقیب نه تنها بد نیست بلکه برای رشد کسب و کار الزامی است. وجود رقیب می تواند انگیزه ای برای بهتر کردن کسب و کارتان باشد. هم شما و هم رقیبتان با دیدن پیشرفت های طرف مقابل سعی در بهبود خود خواهید کرد و از درجا زدن که زنگ خطری برای سقوط است نجات پیدا خواهید کرد. شما با رصد کردن فعالیت های رقیب نقاط ضعف و قوت آن ها را در میابید و از آزمون و خطای مجدد آن ها رها می شوید. این موجب می شود مسیر رشد در کسب و کار شما بسیار سریع تر پیش برود.

ریسک کردن چطور؟

ریسک پذیر بودن برای رشد در کسب و کار ضروری به نظر می رسد. البته نه هر ریسکی. ریسک کردن نیز آداب خود را دارد. نمی توانید به یک باره تصمیم بگیرید فروش را دو برابر کرده یا بدون اندیشیدن به فکر تولید یک محصول جدید باشید. برای هر ایده یا موقعیتی که به فکر ریسک کردن در آن هستید تمام جنبه های مثبت و منفی آن را در نظر بگیرید. تا جایی که امکان دارد موقعیت های مختلف و جنبه های مختلف انجام دادن آن ریسک را در نظر بگیرید.

حد سود و ضرر خود را مشخص کنید و از چارچوب معین خود فراتر نروید. با در نظر گرفتن همه این ها ریسک کنید. در مقابل کسانی هستند که اصلا حتی به کلمه ریسک فکر هم نمی کنند! بدون ریسک از موقعیت های بالقوه رشد در کسب و کار جا می مانید و زمانی متوجه می شوید که رقبایتان از شما پیشی گرفته اند. نترسید و از ایده های جدید استقبال کنید. به هر حال فکر کردن به آن که هزینه ای ندارد!

رشد سریع کسب و کار

مشتری من راضی است یا خیر؟

جمله معروف حق با مشتری است را زیاد شنیده ایم. درست است که در مواردی ممکن است حق با مشتری نباشد ولی رضایت او شرط است. اگر بتوانید او را راضی نگه دارید برده اید. مشتریتان به شما اعتماد می کند در خرید های بعدی باز هم شما را انتخاب خواهد کرد و در نهایت به اطرافیان خود شما را پیشنهاد خواهد داد که این بهترین و کم هزینه ترین نوع تبلیغ است. رشد در کسب و کار در گرو رضایت مشتری خواهد بود. هر چه او را راضی تر نگه دارید بیشتر رشد خواهید کرد.

و در نهایت باید بگوییم

برای اینکه رشد در کسب و کار شما هر چه بهتر و سریعتر اتفاق بیافتد علاوه بر رعایت نکات گفته شده باید بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و مطابق با نیازهای آن ها محصول خود را ارایه دهید. برای بازار هدف پزشکان مسلما ارایه محصولات مهندسی اشتباه است. ارایه محصول دقیقا منطبق با نیاز های بازار هدف! نکته دوم این است که محصول شما باید ویژگیی داشته باشد که رقیب ندارد تا بتواند این دلیل را به مشتری بدهد که شما را انتخاب کند.

نکته بعدی این است که اگر کسب و کارتان به صورت حضوری است بهتر است خدمات آن لاین را حتما داشته باشید. امروزه بیشتر مردم به دنبال این هستند که با تلفن همراه خود همه کارهای خود را انجام دهند.

و در آخر تبلیغات از رکن های اساسی در رشد کسب و کار می باشد. بدون تبلیغات برند شما ناشناخته خواهد ماند. برای جذب مشتریان بیشتر باید محصول و خدمات خود را به آن ها بشناسانید. پس بازاریابی مخصوصا روش های جدید آن را حتما در برنامه کاری خود بگنجانید.

رشد کسب و کار

Rate this post

امتیاز

Rate this post

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931