جذب مشتری در صنایع آنلاین
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
جذب مشتری در صنایع آنلاین

جذب مشتری در صنایع آنلاین

جذب مشتری در صنایع آنلاین

به دلیل پیشرفت تکنولوژی و شرایط پاندمی که مدتی است تمام مردم جهان را درگیر کرده است کسب و کارهای آنلاین افزایش زیادی پیدا کرده اند. حتی تجارت های قدیمی تر نیز بخشی از بودجه خود را صرف بازاریابی آنلاین می کنند. از این رو جذب مشتری در صنایع آنلاین اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در واقع رشد سریع و افزایش مشتریان مهم ترین هدف هر کسب و کاری می باشد. شاید این طور به نظر برسد که جذب مشتری مانند دیگر انواع کسب و کار نباشد اما به طور قطع اشتراکاتی با آن ها دارد. در واقع نکات پایه در بازاریابی در صنایع آنلاین نیز صدق می کند. البته در بازاریابی آنلاین نکاتی نیز وجود دارد که مختص آن می باشد. در این مقاله درباره جذب مشتری در کسب و کارهای آنلاین توضیحات بیشتری ارایه خواهیم داد.

 راه های جذب مشتری در صنایع آنلاین

  1. بهینه سازی در موتورهای جستجو
  2. تولید محتوای مفید و جذاب
  3. نقش شبکه های اجتماعی در جذب مشتری
  4. افزونه های تبلیغاتی
  5. گذاشتن تخفیف و جوایز
  6. جلب حس اعتماد به مشتری

جذب مشتری در صنایع آنلاین

۱-بهینه سازی در موتورهای جستجو

همان طور که در بیشتر مقاله ها توضیح داده ایم شناخته شدن در دنیای کسب و کار اولین قدم ورود به بازار است. بیشتر کسب و کارهایی که به صورت آنلاین راه اندازی می شوند حداقل دارای یک سایت و یا وبلاگ هستند. بهینه شدن این سایت ها در موتورهای جستجو یکی از بهترین راه های جذب مشتری در صنایع آنلاین و یا حتی مشاغلی است که به صورت غیرآنلاین فعالیت می کنند.

بهینه سازی و سئو کمک می کند تا مشتری در اولین جستجوهای خود به سایت شما سر بزند. تقریبا ۹۰ درصد مردم پس از جستجو فقط به چند نتیجه ابتدایی اکتفا کرده و از بقیه سایت ها بازدید نمی کنند. پس اگر سایت شما جزو اولین سایت ها باشد مشتریان بالاقوه بیشتری را جذب خواهید کرد.

۲-تولید محتوای مفید و جذاب

قطعا اگر حتی سایت شما در نتایج ابتدایی گوگل باشد اما محتوای جذب کننده نداشته باشد نرخ پرش را افزایش خواهد داد. به این معنی که بازدید کننده پس از اینکه سایت شما را باز کرد پس از چند ثانیه آن را ببندد. ظاهر جذاب در کنار محتوای خوب باعث می شود تا کاربر بیشتر در سایت بماند و دیرتر خارج شود که شانس شناساندن محصولات را بیشتر خواهد کرد. علاوه بر این نرخ پرش بالا نیز بعد از مدتی سایت شما را از نتایج اولیه خارج خواهد کرد.

۳-نقش شبکه های اجتماعی در جذب مشتری

نقش شبکه های اجتماعی در جذب مشتری

روز به روز نقش شبکه های اجتماعی در جذب مشتری در صنایع آنلاین بیشتر می شود. شبکه هایی مانند اینستاگرام که فعالیت کسب و کارها بسیار در آن رشد کرده است. تولید محتوای خوب در این جا بسیار خود را نشان خواهد داد. شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک, تلگرام و لینکدین که مورد آخر به صورت تخصصی در رابطه با کسب و کار فعالیت می کند نیز ابزارهای بسیار خوبی برای جذب مشتری در کسب و کارهای آنلاین به شمار می روند.

۴-افزونه های تبلیغاتی

گوگل سرویسی به نام AdWords دارد که با پرداخت هزینه می توانید به طور موقت سایت خود را در اولین نتیجه های جستجو قرار دهید. این کار باعث افزایش کلیک بر روی سایت شما خواهد شد. همچنین استفاده از بنرهای تبلیغاتی در سایت های پر بازدید نیز نرخ کلیک را افزایش خواهد داد.

۵-گذاشتن تخفیف و جوایز

محصولات تخفیف دار و عرضه پیشنهادات شگفت انگیز می تواند بسیاری را جذب محصولات نماید. مخصوصا اگر برای تخفیفات زمان کمی را در نظر بگیرید بسیاری از لحاظ روانی تشویق به خرید آن می شوند زیرا این موقعیت برای آن ها تکرار نمی شود.

۶-جلب حس اعتماد به مشتری

جلب حس اعتماد به مشتری

درست است که کسب و کارهای آنلاین بسیار رواج یافته اند اما هنوز تعداد بسیار زیادی از مردم به دلیل عدم حس اعتماد به این نوع کسب و کارها ترجیح می دهند به صورت حضوری خرید کنند. اگر این حس اعتماد تقویت شود قطعا تعداد بیشتری از مردم به صنایع آنلاین اعتماد خواهند کرد. یکی از راه های جلب اعتماد می تواند تضمین بازگشت وجه باشد. بسیاری از مردم نگرانند که کالایی که سفارش می دهند آن چیزی نبوده باشد که مد نظر آن هاست اما اگر راه بازگشتی باشد با خیال راحت تری خرید می کنند.

همچنین داشتن پشتیبانی قوی که هر لحظه با مشتری در ارتباط باشد و پاسخ پرسش های او را به موقع بدهد نیز حس اعتماد بیشتری را جلب خواهد کرد. این اعتماد حتی موجب خواهد شد تا مشتری به یک مشتری وفادار تبدیل شود. بنابراین حس اعتماد باعث جذب مشتری در صنایع آنلاین خواهد شد.

سخن پایانی

جذب مشتری در صنایع آنلاین از راه های بسیاری امکان پذیر است اما چند رکن اساسی دارد که باید به آن ها توجه شود. تولید محتوای جذاب, بهینه سازی در موتورهای جستجو و ایجاد حس اعتماد بسیار قوی در مشتری از جمله عواملی است که باید توام با هم به آن دقت شود و صورت بگیرد. بدون داشتن هر کدام از آن ها ممکن کسب و کار آنلاین با شکست مواجه شود اما با وجود این عوامل هک رشد بسیار سریع تر اتفاق خواهد افتاد و مسیر موفقیت با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

امتیاز

5/5 – (1 امتیاز)

برچسب ها:

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931