تفاوت تبلیغات سنتی و مدرن
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
تفاوت تبلیغات سنتی و مدرن

تفاوت تبلیغات سنتی و مدرن

تفاوت تبلیغات سنتی و مدرن

تبلیغات از ارکان اصلی هر شرکت یا برند محسوب می شود. بدون داشتن تبلیغات موثر شناخته شدن در بازار مشکل به نظر می رسد. تبلیغات روش های بسیاری دارد, تبلیغات سنتی و تبلیغات مدرن دو دسته کلی انواع تبلیغات به شمار می روند که شرکت ها بنا به شرایط و موقعیت و هدف کسب و کار خود و بر اساس بودجه ای که دارند از یکی یا هر دوی این روش ها استفاده می کنند.

تبلیغات سنتی و مدرن تفاوت هایی دارند اما هدف آن ها در نهایت جلب توجه مشتری می باشد. در این مقاله به برخی از تفاوت تبلیغات سنتی و مدرن می پردازیم. قبل از هر چیز ابتدا به تعریف بازاریابی سنتی و مدرن می پردازیم.

تعریف بازاریابی سنتی

تعریف بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی همان بازاریابی است که قبل از ظهور اینترنت نیز به کار می رفت و همچنان نیز به کار برده می شود. این نوع بازاریابی بیشتر به صورت حضوری و یا برخورد مستقیم با مخاطبان صورت می گیرد.

بازاریابی سنتی از طریق فروش مستقیم به صورت حضوری یا تلفنی, تبلیغات رسانه ای تلویزیون و رادیو و روزنامه ها, چاپ تراکت و بیلبوردها و از این دست صورت می گیرد و مخاطب آن عام است. بازاریابی سنتی با ظهور بازاریابی مدرن از بین نرفته و نمی رود بلکه به نوعی مکمل یکدیگر محسوب می شوند.

تعریف بازاریابی مدرن

بخش بزرگی از بازاریابی مدرن به دیجیتال مارکتینگ اختصاص دارد اما همه آن نیست. در کنار بازاریابی دیجیتال انواع بازاریابی پیام کوتاه و چند رسانه ای نیز بازاریابی مدرن به شمار می روند. بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده است و انواع روش های آنلاین و آفلاین را شامل می شود.

ابزارهایی که برای این نوع بازاریابی به کار می روند شامل وب سایت ها, شبکه های اجتماعی, ایمیل مارکتینگ, سایت های تبلیغاتی و سایر ابزارها می باشد.

در بازاریابی مدرن برخورد مستقیم با مشتری صورت نمی گیرد اما می توان به طور خاص برای مخاطبان هدف تبلیغات را انجام داد. تفاوت تبلیغات سنتی و مدرن باعث نمی شود که هر کدام بر دیگری ارجحیت داشته باشد بلکه در کنار هم نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

تعریف بازاریابی مدرن

تبلیغات سنتی و مدرن چه تفاوت هایی با هم دارند؟

با وجود تفاوت تبلیغات سنتی و مدرن هدف رسیدن به فروش بیشتر و درآمد است اما نوع رسیدن به این هدف تفاوت دارد. در ادامه بر شرح برخی از این تفاوت ها می پردازیم.

  • یکی از تفاوت های مهم تبلیغات سنتی و مدرن نوع جذب مشتری می باشد. به این معنی که در بازاریابی سنتی هدف مهم تر تنها جذب مشتری می باشد و اینکه بتوان از بازار سهمی را کسب کرد اما به دلیل وجود رقبای زیاد فقط جذب مشتری مهم نیست و باید برای داشتن مشتریانی که وفادار هستند تلاش کرد. بازاریابی مدرن روی این امر تاکید دارد و به دنبال مشتریانی دایمی است. هدف بیشتر نگه داشتن مشتری است تا جذب مشتریان جدید. همچنین داشتن مشتریان قدیمی هزینه کمتری برای تبلیغات نیاز دارد و سود بیشتری را نیز به شرکت می رساند.
  • تعداد افرادی که در تبلیغات سنتی تبلیغات را مشاهده می کنند بسیار کمتر از افرادی است که مورد مواجه با تبلیغات مدرن قرار می گیرند. زیرا تبلیغات سنتی به صورت حضوری و چهره به چهره می باشد ولی در تبلیغات مدرن در آن واحد چندین نفر یا شاید هزاران نفر تبلیغات را می بینند. هر کدام از این نوع تبلیغات مزایای خود را دارا است, در تبلیغات حضوری ارتباط گرفتن با مشتری و تاثیری که می توان روی او گذاشت بسیار بیشتر است و می توان بهتر به سلیقه مخاطب پی برد و در تبلیغات مدرن با وجود اینکه این تاثیر کمتر است تعداد افراد بیشتری با برند آشنا می شوند.
  • در بازاریابی سنتی تبلیغات برای همه افراد یکسان در نظر گرفته می شود اما در بازاریابی مدرن می توان برای افراد با دسته بندی مختلف تبلیغات مختص به همان گروه را منتشر کرد. حتی می توان با استفاده از اطلاعات مشتریان برای هر فرد تبلیغ اختصاصی ارایه داد.
  • هزینه تبلیغات در بازاریابی سنتی بسیار بیشتر از بازاریابی مدرن می باشد و همین باعث شده است تا این نوع بازاریابی مناسب همه انواع کسب و کارها نباشد. برای مثال در یک کسب و کار محلی یا کوچک تبلیغات تلویزیونی و یا بیلبوردهای گران قیمت توجیه ندارد. در برخی روش های دیجیتال مارکتینگ مانند بازاریابی ایمیلی می توان تبلیغات رایگان هم انجام داد. برخی از روش های آن نیز هزینه های تبلیغاتی بسیار کمی را دارد.

سخن پایانی

تبلیغات سنتی و تبلیغات مدرن هر دو برای جذب مشتریان و کسب درآمد بیشتر می باشند. تفاوت تبلیغات سنتی و مدرن نباید باعث شود که فقط از یک روش استفاده گردد بلکه هر دو روش مکمل یکدیگر می باشند. با توجه به حجم و ابعاد هر کسب و کار و بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته می شود بازاریاب باید تصمیم بگیرد که به چه نسبتی از هر روش استفاده کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

امتیاز

5/5 – (1 امتیاز)

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931