اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email

بلاگر کیست ؟

بلاگر کیست ؟

تعریف بلاگر کیست موضوع جدید الان نیست و در گذشته بلاگر به کسانی گفته می‌شد که روی یک سایت کوچک کار می‌کردند و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذاشتند. بلاگ که به آن وبلاگ نیز گفته می‌شود، در واقع زمین خاکی بلاگرهای امروز بوده است که در شبکه‌های مجازی بسیاری مشغول به فعالیت هستند.

یک بلاگر معمولا فعالیت روزمره خود را به شکل محتوا می‌نویسد و در جایی به اشتراک می‌گذارد و بلاگ او مانند یک آلبوم شخصی است که برای تجربه دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود. بسیاری از افراد از این جهت بلاگرها را دنبال می‌کنند که دوست دارند از دید آن‌ها دنیا را ببینند.

بلاگر کیست؟

هنر نویسندگی و تولید محتوا

بعد از تولد وبلاگ نویسی، با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ابزارهای مختلف اشتراک گذاری، بلاگرها نیز شکل دیگری به خود گرفتند. اکنون به کسانی بلاگر گفته می‌شود که در شبکه اینستاگرام در حال اشتراک خاطرات و فعالیت‌های روزمره خود هستند. نویسندگی مانند یک هنر است و بلاگر یک هنرمند مستقل است، خواه این بلاگر نویسنده باشد، عکاس باشد، فردی با اطلاعات باشد و یا تبلیغ کننده برخی محصولات، باز هم جزء دسته بلاگرها محسوب می‌شود.

بلاگرها می‌توانند عکس، فیلم، نوشته، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست، مصاحبه و بسیاری دیگر از مطالبی که ممکن است برای دیگران جذاب باشد را به اشتراک بگذارند. از آنجا که بلاگ نویسی تخصص بسیار خاصی نمی‌خواهد، دست بلاگرها در تولید محتوا کاملا باز است و همه چیز به خلاقیت او بستگی دارد.

مشخصات یک بلاگر حرفه‌ای

مانند هر کار دیگری، برای موفقیت در بلاگ نویسی هم باید یک سری نکات را رعایت کرد، و همچنین دارای خصوصیات خاصی باشید تا بتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید. البته این خصوصیات فنی نیست، و بیشتر خصوصیات عمومی مد نظر هستند، مانند:

  • مهارت در نوشتن و ویرایش
  • داشتن توانایی تفکر خارج از چهارچوب
  • آشنایی با روش صحیح بازاریابی در بلاگ توسط بلاگر
  • باهوش، خلاق و با انگیزه باشد و دارای نوآوری و استراتژی باشد
  • دانش جزئی در رابطه با عکاسی و طراحی گرافیک برای نوشتن مطالب
  • آشنایی با روش‌های جذب مخاطب، و شیوه تبلیغ و افزایش بازدید صفحه خود

در واقع می‌توان گفت، این خصوصیات عمومی یک بلاگر است، و اگر قصد موفقیت بیشتر دارید باید دانش خود را افزایش دهید. برای مثال اگر می‌خواهید یک بلاگر در زمینه مد و پوشاک باشید، باید با اصول شیک پوشی و هارمونی رنگ آشنا باشید.

مشخصات یک بلاگر حرفه‌ای چیست؟

۴ نکته برای بلاگری در اینستاگرام و جذب مخاطب

یک بلاگر بدون داشتن دنبال کننده یا فالوور، قطعا موفق نخواهد بود. تعداد بالای فالوور واقعی باعث خواهد شد تا بتواند از صفحه شخصی خود به عنوان پیج تبلیغات نیز استفاده کند. در ادامه نکاتی برای جذب مخاطب و رشد بلاگ اینستاگرام آمده است.

۱. حساب کاربری خود را منظم پیگیری کنید

یکی از وظایف اصلی بلاگر چک کردن مدام صفحه خود است. بلاگرها با خواندن کامنت‌ها و پاسخ دادن به آن‌ها باعث افزایش تعامل خواهند شد که به بازدید بیشتر منجر می‌شود. سعی کنید از ابزارهای مختلف اینستاگرام برای بررسی میزان بازخورد مطالب خود استفاده کنید.

همچنین با داشتن برنامه ریزی برای ارسال پست، می‌توانید به شکل منظم‌تری اکانت خود را مدیریت کنید. در واقع اولین کاری که شما باید بکنید این است که بدانید در چه مورد می‌خواهید پست بگذارید، و مخاطب شما کیست. هر پستی که می‌گذارید باید خواننده یا بیننده آن مشخص باشد و با داشتن استراتژی این کار را کرده باشید وگرنه وقت خود را تلف کرده‌اید. یکی از بهترین راه‌های شناخت پست خوب، نظرسنجی از فالوورها است.

۲. استراتژی تبلیغاتی داشته باشید

استفاده از دیگر شبکه‌های اجتماعی برای یک بلاگر بسیار مهم است. شما باید در صفحه اینستاگرام خود لینک به صفحات دیگر در شبکه‌های اجتماعی مختلف داشته باشید. برای مثال می‌توانید ویدیوهای خود را در یوتیوب آپلود کنید و در بیو خود لینک مراجعه به آن را بنویسید. ایجاد لینک در تمام صفحه‌های شخصی شما می‌تواند به افزایش بازدید کننده منجر شود.

همچنین از قابلیت استوری استفاده کنید تا مطالبی که برای پست گذاشتن ضروری نیست را استوری کنید؛ استوری برای شناخت بیشتر شما توسط مخاطب بسیار ضروری است. البته بلاگرها باید از قابلیت‌های جدید سریع‌تر از دیگران استفاده کنند، تا از این روش‌های نوآورانه بتوانند زودتر از دیگران به بازدهی بیشتر برسند.

۳. با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

یکی از ایرادات بسیاری از بلاگرها، پست‌های نامربوط آن‌هاست. بسیاری از این افراد فقط پست می‌گذارند که مطلبی انتشار داده باشند، اما جدای اینکه پست گذاشتن به صورت منظم مهم است، مطالب شما باید مفید باشند. از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا بدانید بیشتر درباره چه چیزی باید پست بگذارید.

درباره مطالب خود باید توضیحات کافی ارائه کنید تا بتوانند بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند. برای مثال اگر درباره سفر خود مطلب می‌نویسید، باید روش سفر، و جاذبه‌های آنجا و تمام نکاتی که برای دیگران جذاب است را بیان کنید. به یاد داشته باشید شما برای دیدن مخاطب در حال پست گذاشتن هستید، و تمام مطالب شما برای آن‌ها است، پس پست‌های خود را طوری بنویسید که انگار با آن‌ها صحبت می‌کنید.

چگونه یک بلاگر جذب مخاطب میکند؟

۴.از هشتگ غافل نشوید

هرگز اهمیت داشتن هشتگ در پست خود را فراموش نکنید، زیرا می‌توانند دلیل این باشند که مردم راحت‌تر شما را پیدا کنند. یکی از قابلیت‌های جذاب اینستاگرام این است که افراد می‌توانند هشتگ‌ها را نیز دنبال کنند، تا مطالبی که با آن هشتگ منتشر شده است را به راحتی ببینند.

با استفاده از هشتگ، شما نیز وارد صفحات شخصی آن‌ها می‌شوید و ممکن است توجه آن‌ها را جلب کنید. در هر پست شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ همزمان استفاده کنید، البته سعی کنید از هشتگ‌های مربوط به پست خود استفاده کنید.

انواع استراتژی یک بلاگر برای جذب مخاطب

همانطور که گفته شد یک بلاگر از ابزار مختلفی برای جذب مخاطب استفاده می‌کند. به استفاده از این ابزارها استراتژی می‌گویند که به شرح زیر است:

  • هشتگ مناسب
  • استفاده از ابزار آنالیزی
  • کیفیت بالای تصاویر و ویدیوها
  • تبلیغات در سایت‌های دیگر و خرید لینک خروجی
  • ایجاد یا مشارکت در کمپین‌های انسان‌دوستانه برای جذب مخاطب
  • اشتراک مطالب منتشر شده خود در دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی

استراتژی های یک بلاگر

به یک بلاگر حرفه‌ای تبدیل شوید

بلاگر شدن شاید آرزوی خیلی‌ها باشد تا بتوانند دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. همانطور که گفته شد، بلاگرها باید خصوصیات خاصی داشته باشند تا موفق شوند، و همچنین می‌توانند با مشاوره دیگران سریع‌تر به این موفقیت برسند. برای یاد گیری دیگر نکاتی که با نویسندگی در ارتباط است، می‌توانید به سایت هکربیز مراجعه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

امتیاز

5/5 – (1 امتیاز)

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 09123009931

برای هماهنگی به شماره واتس اپ ذیل پیام دهید 09123009931